woensdag 31 maart 2010

Er gaat wat veranderen in Nederland!!

Met de gemeenteraadsverkiezingen achter de rug en de Tweede Kamer verkiezingen op komst, vroeg ik me af of de traditionele pers / media iets geleerd had van van de steeds grotere achteruitgang van hun algemene berichtgeving. ))*
Met groot genoegen las ik het bericht van de NOS, dat met veel succes gebruik wist te maken van de nieuwe ontwikkelingen. Misschien heeft op deze manier de traditionele media weer een kans om met minder tijd, toch een goed product neer te zetten.

Nu maar hopen dat het geen reden wordt voor de investeerders van de media om verder te snijden in de kosten.

Zie artikel NOS:

vosje62


))* Mijn ervaring met de algemene berichtgeving in de media van de afgelopen jaren is dat er steeds minder 'echte berichten' waren. Steeds meer persberichten en berichten van persbureaus werden, in mijn beleving, met copy-and-paste in een keer als bericht naar buiten gebracht. Dat heeft natuurlijk zijn redenen. Tijdgebrek (door te weinig geld) om voldoende tijd te kunnen besteden aan het gehele redactionele gedeelte, zal daar vast een belangrijke reden voor zijn.

Geen opmerkingen: